Projekty / programy realizowane w roku szkolnym 2022/2023 w grupie "Biedronki" i "Motylki"
PROGRAMY REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024 w grupie "Biedronki"
- Autorski program „Rozwoju kompetencji czytelniczych dzieci przedszkolnych” Program edukacji czytelniczej dla dzieci z Przedszkola Publicznego Nr 33 "Karolinka" w Opolu opracowany przez Ewę Wolany dla dzieci pięcio, sześciu-letnich.
Wspieranie rozwoju psychicznego, intelektualnego i społecznego dziecka poprzez literaturę oraz rozwój czytelnictwa.
|
- „Aktywny przedszkolak” – Program wsparcia edukacji przedszkolnej
w zakresie wychowania fizycznego organizowany przez Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Opolu
Założenia organizacyjne: Zajęcia usprawniania ruchowego prowadzone będą przez nauczycieli Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Opolu. Zajęcia prowadzone będą w wymiarze jednej godziny tygodniowo dla każdej grupy ćwiczeniowej. Systematyczność i aktywność dzieci na zajęciach jest rozliczana przez nauczyciela prowadzącego. Zajęcia mają charakter dobrowolny. Cele edukacyjne.
Cele wychowawcze
Standardy osiągnięć:
Treści nauczania
Sposoby realizacji programu - Czynny i systematyczny udział w zajęciach . Efekty programu
|
- „Mały łyżwiarz” – program edukacyjny Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego
Celem wychowania przedszkolnego jest m.in. troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną oraz zachęcenie do uczestnictwa w różnych formach aktywności fizycznej. Rozwój sprawności ruchowej dzieci jest ściśle związany z jego rozwojem umysłowym i jednocześnie ma duży wpływ na ten rozwój. Sprawność ruchowa kształtuje się przez całe życie i jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się stron motoryczności człowieka. U dziecka w wieku przedszkolnym rozwija się ona przez nabywanie doświadczeń i nawyków ruchowych między innymi w działalności sportowej. Aktywność ruchowa wzmacnia organizm dziecka, kształtuje i usprawnia wszystkie jego układy. Jest również stymulatorem życia psychicznego: odświeża umysł i wpływa na wychowanie społeczne.
Program edukacyjny „Mały łyżwiarz” jest efektem doświadczenia nauczycieli prowadzących program edukacyjny „Aktywny przedszkolak”, którego celem jest wytworzenie u przedszkolaków zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności fizycznej, potwierdziły ogromną potrzebę rozszerzenia oferty edukacyjnej nie tylko do gier i zabaw, ale także innych form aktywności ruchowej. Zajęcia uczące jazdy na łyżwach będą odbywały się 1 x w tygodniu, pod czujnym okiem wykwalifikowanej kadry szkoleniowej. Prowadzący zajęcia to nie tylko trenerzy, ale przede wszystkim wspaniali pedagodzy i wychowawcy. Wszystkie ćwiczenia na lodzie będą dostosowane do możliwości uczestników, a indywidualne podejście do każdego dziecka gwarantuje, że będzie się ono dobrze bawiło i nauczy się jeździć na łyżwach. Zwieńczeniem całorocznych zajęć będzie uroczysta łyżwiarska gala, podczas której uczestnicy zaprezentują nabyte umiejętności. Jesteśmy przekonani, że naszym najmłodszym uczestnikom spodoba się jazda na łyżwach i w przyszłości będą kontynuować swoją pasję łyżwiarską w opolskich klubach. |
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Gramy Zmysłami” – III edycja
Cele projektu:
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy Zmysłami” jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.
Cele szczegółowe:
|
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką”
Głównym celem Projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
|
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Z ekologią na Ty”
Projekt jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego i wychowania przedszkolnego
Cele projektu:
|
- Wyzwania Teodora – Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
Teodor to bocian, przyjaciel dzieci, a zwłaszcza przedszkolaków. Ten wyjątkowy bocian wie, jak ważne jest dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, ale równocześnie pamięta zawsze o tym, aby zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych. Dlatego postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazywać najmłodszym wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności, a jednocześnie mobilizując ich do jak najbardziej kreatywnych działań. Udział w programie to sposób na przekazanie dzieciom, czasem prostych, ale bardzo ważnych umiejętności i wartości, a wszystko za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. Cel ogólny: Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem. Cele szczegółowe:
|
- Energiczne pokolenie
Program ma na celu wdrożenie i zaszczepienie wśród dzieci sportowego, aktywnego ducha. Chce pokazać, że poprzez zabawy ruchowe jak i muzykę można fajnie bawić się, a także poznawać nowe, ciekawe rzeczy związane z ruchem i zdrowiem.
|